Job 3 van 3


Report this listing

Solliciteren



Account manager medische vrije beroepen


Functie

Als accountmanager medische vrije beroepen in Oost- & West-Vlaanderen bij Groep Blancquaert ben je specialist in levensverzekeringen en verstrek je professioneel advies op inhoudelijk en technisch vlak aan artsen en medische vrije beroepen. Via life cycle planning zorg je stap voor stap voor een zorgenvrije toekomst voor je klanten. Je zal, samen met je collega’s, een commercieel traject uitstippelen om nieuwe klanten aan te trekken maar ook de bestaande samenwerkingen optimaliseren.

· Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe klanten binnen je segment, dit o.a. door het zoeken naar nieuwe leads, bezoeken van beurzen, aanspreken van scholen en studentenverenigingen,..

· Je bent het eerste aanspreekpunt voor de artsen en medische vrije beroepen en informeert hen inzake verzekeringen, kredieten, financiële oplossingen, fiscaliteit,…;

· Je plant overlegmomenten in met je klanten om hun financiële situatie continu te kunnen monitoren en optimaliseren;

· Je volgt de evoluties in de markt, het productaanbod en de trends nauw op;

· Naast het optimaliseren van bestaande producten en diensten, zorg je ook voor de uitwerking van nieuwe producten en diensten;

· Je bouwt een netwerk uit door je prospecten proactief te benaderen.

Jouw profiel

Een eerste commerciële ervaring in de verzekerings- of financiële sector, bij voorkeur in leven;

Je bezit een PCP-attest maar niet getreurd. Indien je dit nog niet hebt, krijg je hier de nodige opleiding voor;

Van nature denk je klantgericht, beschik je over een goede luistervaardigheid en geef je correct & eerlijk advies;

Je bezit een groeimindset en staat open om je verder te ontwikkelen binnen je expertise;

Softwareprogramma’s en MS office maak je jezelf snel eigen;

Je volgt de dossiers vanaf aanvang stipt op, je draagt zorg voor een correcte verwerking ervan in BRIO en voor de klant zorg je voor een accurate begeleiding tot de afsluiting ervan;

· Je draagt klantentevredenheid hoog in het vaandel en creëert zo een vertrouwensband;

Je hebt een zeer goede kennis Nederlands en je beschikt over een goede kennis van de Franse taal.

  • De organisatie vertegenwoordigen bij besluitvormende organen (raad van bestuur, ...) of tijdens evenementen (vakbeurzen, ...)
  • De noden van de (potentiële) klant vaststellen op basis van zijn financiële situatie
    Het algemene, commerciële aanbod van de bank voorstellen
  • Een netwerk van zakenrelaties opvolgen en ontwikkelen (notarissen, advocaten, ...)
  • Synthesedocumenten (beheersrapport, ...) en prestatieverslagen (rendement, ...) opstellen voor beheerde portefeuilles van klanten
  • Diensten en producten voorstellen, aangepast aan het beheer van de rekeningen van de organisatie (beheer onder mandaat, inning van schuldvordering, ...)
  • Een commerciële strategie bepalen
  • Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
  • Commerciële gesprekken met (potentiële) klanten voorbereiden (raadpleging van klantendossiers, ...)

Aanbod

We bieden je een voltijdse opdracht met een gevarieerd takenpakket binnen een team van professionals die je graag ondersteunen en me wie je samen kan bouwen aan de groei van onze onderneming. Je krijgt de kans om je vaardigheden en kennis in te zetten op een breed scala aan taken. Het familiale werkkader houdt onder meer in dat we oog hebben voor een goede work-life balance en een aangename werksfeer.

We bieden je graag een salaris aan gebaseerd op jouw kennis en ervaring, aangevuld met extralegale voordelen.

Solliciteren

Yentl Van Eeckhout
0499 62 74 28
hr@groepblancquaert.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht